Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Hier vind je al onze nieuwe whisky’s. Nieuwe bottelingen van distilleerderijen en onafhankelijke bottelaars, maar ook bijzondere en zeldzame flessen die we voor je op de kop konden tikken. Single malt-whisky, blends, bourbon en meer uit alle windstreken. Sommige nieuwe aanwinsten zijn alweer verdwenen voordat je het weet! Abonneer je daarom op onze nieuwsbrief voor informatie over de interessantste nieuwe whisky’s en kijk regelmatig op deze pagina.
In 1973 begon de The Balvenie Distillery in de Speyside met het bottelen van hun single malt-whisky. Inmiddels staat het merk in de top 10 van bestverkopende single malts. Deze Caribbean is een 14 jaar oude Balvenie die is gefinisht op rumvaten. Op 43%.
Dat single malt-whisky vaak op sherryvaten rijpt is niks bijzonders, maar rijping op fino-sherryvaten zie je niet zo veel. Fino is een droge sherry die onder een gistlaag, de 'flor', rijpte. Dat geeft een extra smaakbeleving aan deze Kilchoman. (50% ABV)
Een echte klassieker in de wereld van gesherryde single malt-whisky, de Aberlour A'bunadh. Inmiddels zijn we al aan de 77ste batch toe. Gerijpt op oloroso-sherryvaten en op een vatsterkte van 60,8% is dit een mooie whisky voor lange zomeravonden
Een mooie blended Scotch whisky van bottelaar en distillateur Adelphi, voor een mooie prijs. Een blend met 70% malt whisky (en onze gok is dat dit voor het grootste deel Ardnamurchan single malt is). Voor 80% op bourbon, voor 20% op sherry gerijpt. (46%)
The Whisky Fair is het label waaronder het jaarlijkse whiskyfestival in het Duitse Limburg bottelingen uitgeeft. Deze Cooley 2001 is een van de flessen voor de 2023-editie. Deze 21 jaar oude Ierse single malt-whisky rijpte op een amarone-vat. (55,8%)
Een beroemde serie van gesherryde single malt-whisky is The Family Casks van Glenfarclas. Bottelingen op vatsterkte en op sherryvaten gerijpt. Het zijn enkelvatsbottelingen en dus is elke editie uniek. Deze is 27 jaar oud en gebotteld op 50,2% vatsterkte.
De in 2016 gestarte Waterford Distillery gaat uit van het terroir-principe, van het idee dat je kunt proeven van welke van 89 Ierse boerderijen de gerst voor hun single malt-whisky vandaan komt. Deze 3 jaar oude Argot-editie rijpte op diverse vatsoorten.
Hoewel de Cambus-graandistilleerderij 30 jaar geleden sloot, verschijnen er zo nu en dan nog steeds bottelingen van hun single grain-whisky. Deze is van Signatory Vintage. De whisky rijpte 31 jaar op een 'refill' oloroso-sherryvat en is gebotteld op 50,5%
Wolfburn distilleert sinds 2013 in het uiterste noorden van Schotland en bereikte een nieuwe mijlpaal met de release van hun eerste batch 10 jaar oude whisky. Deze whisky rijpte volledig op Oloroso sherryvaten en is gebotteld op 46%.
Natuurlijk gaat het niet om de fles, maar de fles van deze Dalmore 12 single malt-whisky is wel indrukwekkend! De whisky zelf is een Dalmore kernbotteling en met z'n mooie balans en complexiteit een goed voorbeeld van wat Dalmore te bieden heeft. (40%)
Sinds enkele jaren brengt Glenfiddich single malt-bottelingen uit volgens het uit de sherrywereld afkomstige solera-systeem. In het kort: elke nieuwe botteling is vermengd met de restanten van alle eerdere bottelingen! Alle bottelingen zijn 15 jaar oud.
Ledaig single malt-whisky is de geturfde versie van de whisky die de Tobermory Distillery stookt. Ledaig staat bekend om z'n aardse, boerderij-achtige tonen. Die tonen komen ook in deze botteling terug, die extra complex is door 18 jaar rijping. (46,3%)
Een zeer betaalbare Kentucky straight bourbon whiskey, op traditionele wijze gestookt. Dat is deze Heaven Hill Old Style Bourbon. Natuurlijk rijpte deze whisky op vaten van nieuw Amerikaans eikenhout. Een prima bourbon voor een avondje met vrienden. (40%)
Rye whisky komt vooral uit de VS en Canada. Dit is echter een 'single rye'-whisky van het Deense Stauning, gefinisht op een muscatel-vat en op vatsterkte gebotteld door Berry Bros & Rudd. Met z'n 4 jaar een jonge whisky, maar met een volwassen smaakpalet.
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker: single malt-whisky gestookt van gerst uit de regio. Het wijnbegrip 'terroir' speelt ook bij whisky steeds meer een rol. Ook Springbank heeft een Local Barley-serie. De malt rijpte 11 jaar op bourbonvaten. (55,1%)
'Resfeber' is de golf van emoties die je voelt aan het begin van een grote reis. Verwijst de The Lakes Distillery hiermee naar het gevoel vlak voor je een fles met deze single malt-whisky opent? De whisky rijpte op cream sherry- en rode-wijnvaten. (46,6%)
In de Symington's Choice-serie hebben we een aantal geweldige bottelingen gezien. De kluizen van Signatory lijken eindeloos veel verborgen schatten te bevatten. Een 1997 die 25 jaar heeft gerijpt en bijna de 90 punten heeft bereikt. We twijfelen er niet a
Op het label van deze Port Charlotte-botteling staan de namen van de boederijen op Islay die de gerst voor deze editie leverden. Deze stevig geturfde whisky is dus een echte Islay single malt. 7 jaar oud, deels gerijpt op rode-wijnvaten, gebotteld op 50%.
Deze Glengoyne heeft 15-jaar gerijpt op bourbon- en sherryvaten, en dat proef je! Behoorlijk complex en intens in de neus en de mond. Fruit, kruiden, snoepjes en noten, maar ook vanille en kaneel vind je in deze single malt terug. Gebotteld op 43%.
Een blended Irish whiskey, leuk ter afwisseling met de Scotch blends! Deze Powers Gold Label uit de Ierse Midleton-distilleerderij is natuurlijk driemaal gedistilleerd, zoals een Irish whiskey betaamt, en gebotteld op 43,2%. Voor een heel redelijke prijs
The Original, heet deze 1770 Glasgow-botteling, met als ondertitel Fresh & Fruity. Deze single malt-whisky uit, inderdaad, Glasgow rijpte in 'first fill' bourbonvaten en is gefinisht op nieuw eikenhout. Dat vind je terug in het smaakpalet. (46%)
The Glasgow Distillery stookt z'n single malt-whisky tweemaal, zoals de meeste Schotse distilleerderijen doen. Maar soms stoken ze hun whisky driemaal. Dat levert een zachtere, lichtere dram op.Dit is er zo een. Gerijpt op bourbon- en nieuw-eiken vaten.
Sinds 2014 is er The Glasgow Distillery die single malt-whisky produceert onder de merknaam 1770 Glasgow. De distilleerderij maakt geturfde en ongeturfde whisky. Dit is een botteling van de geturfde versie. Gerijpt op nieuw-eiken vaten, gefinisht op PX.
De artistieke afbeelding van een flamencodanseres op het label geeft aan dat de whisky in de fles op een sherryvat rijpte, een Palo Cortado-vat om precies te zijn. De whisky in de fles is een 10 jaar oude Glenrothes single-malt, op 56,0% vatsterkte.
is toegevoegd aan uw winkelwagen.
Niet op voorraad